Lake Toba Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Lake Toba Samosir - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Lake Toba Samosir

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

19 Juli 2014 | Indonesië, Samosir

Hallo,
Gisteren zijn wij vertrokken naar het Toba meer. We hadden een taxi geregeld die ons naar het havenstadje Parapat zou brengen, een rit van ruim drieenhalf uur. Aangekomen in Parapat moesten we de ferry naar het eiland Samosir nemen. Het ritje met de ferry duurde een half uur. We hebben voor deze twee dagen en nachten een cottage gehuurd. Deze ligt vlak aan het meer met een mooie veranda en een mooie tuin. Het meer, dat het hoogst gelegen kratermeer ter wereld is, is ideaal om te zwemmen. We hebben zelfs een duikplank. Gisterenavond hebben we wederom weer lekker geeten, Sas en ik Gado Gado en de jongens Rendang vlees met rijst. Vanochtend hadden we twee scooters gehuurd om het eiland te verkennen. Onderweg kwamen we veel schoolkinderen tegen, want die gaan hier op zaterdag ook gewoon naar school. Je merkt hier wel dat het hier al vijf maanden niet meer geregend heeft, alles is hier gort en gortdroog. Op sommige plekken op de bergen zie je bosbrandjes. Op de lokale markt hebben we nog wat fruit en kroepoek gekocht, heerlijk.Vanmiddag lekker afgekoeld in het meer. Morgen vertrekken we naar Bukit Lawang, een dorpje in de jungle. Het zal een lange reisdag worden, want we vertrekken om 10.00 uit de haven en hopen rond 18.00 daar aan te komen.
Groetjes van ons

• 20 Juli 2014 - 13:33

Monique En Aaltje:

Heb even op de site gekeken waar jullie naar toe gaan, ziet er mooi uit! Dit keer ook weer raften? Veel plezier en de groetjes uit een zeer warm Nederland!

• 20 Juli 2014 - 21:15

Hue Wijnands :

Voor ons was het zeer lang geleden. Maar we vonden Toba meer prachtig.
    Geniet ervan. Groetjes, Hue

• 21 Juli 2014 - 21:30

J.wassink:

hallo allemaal,dit wordt weer een spannende reis.ik volg het weer graag.een hele mooie tijd wens ik jullie ik kijk weer uit naar het volgende bericht.lieve groeten ma wassink