Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

09 Augustus 2009 | Vietnam, Hoi An

Om 08.00 uur werden we opgehaald met de bus om naar Hoi an te vertrekken.
Na een busrit van 4 uur zijn we dan in Hoi An aangekomen. De bus stopte recht voor het hotel dat we een dag eerder al geboekt hadden. Onze kamer is zo groot dat we er nog wel een rondje in kunnen fietsen.
Na ingecheckt te hebben zijn we het stadje ingegaan, het is een heel gezellig klein (toeristisch) dorpje, met allemaal kleine straatjes waar s'avonds allemaal lampionnen hangen die helemaal verlicht zijn. Het stadje heeft tijdens de oorlog weinig geleden vandaar dat alles nog echt in oude staat is, het valt nu ook onder Unesco.
Gisteren (zaterdag) hebben we 3 fietsen gehuurd (ja 3 want we hebben 1 kind dat nogal lui is) en zijn we richting het strand gefietst. Hier even een duik genomen in de zee, er waren hele hoge golven maar dit vonden de jongens wel leuk. Na de duik zijn we weer verder gefietst op zoek naar de pagoda's die hier ook nog net buiten de stad verborgen liggen. Na een heel stuk door de stad gefiets te hebben, hebben we ze dan toch gevonden. Hier even wat rond gelopen en veel foto's gemaakt. De terugweg naar ons hotel was een stuk korter, het bleek dat de pagoda's waar wij heel de stad voor door gefietst te hebben gewoon 2 straten achter ons hotel lagen.
Bij een echte franse bakker hebben we alvast voor de verjaardag van Tante Riet een heerlijke taartje zitten eten. Hierna was het tijd voor een welverdiende duik in het zwembad van het hotel.

S'avonds hebben we bij een lokaal buitenrestaurant Cao Lau geeten, dit een een soort Bami met ketjap saus en verschillende groente in 1 kom echt heel lekker. Rick en Stef hadden de rijst met seafood geeten (dus Wies ze eten meer dan alleen spaghetti!!) hierna nog een heerlijke milkshake die omgerekend $ 0,50 kost.

Vandaag gaan we de wandel route uit de Lonely planet lopen, en morgenavond vertrekken we met de slaapbus naar Nha Thrang het is de bedoeling dat we hier een aantal dagen aan het strand gaan luieren.
We melden ons over een paar dagen weer.

Vanuit Hoi An wilen wij onze lieve zusje/schoonzusje/tante feliciteren met haar 46e verjaardag, dat ze nog maar vele jaren in ons midden mag zijn. Tante Riet, een hele fijne dag en doe de groeten aan El, Dick, Peet, Frances, Karlijn en Jasper.
Oh ja..Gerdina jij ook een beetje gefeliciteerd.

Groetjes en XXX-jes van ons

• 09 Augustus 2009 - 09:21

Willeke En Jan:

Jullie 4 lijken wel Harrison Ford in Jewel of the Nile. Genoeg om over te vertellen ! ! Geniet ervan ! !

• 09 Augustus 2009 - 09:41

Tijs:

Hoi Tante saskia Ome fransjan Rick en Stef,
    Ik mag van mama altijd even naar jullie fotos kijken,dat vind ik heel leuk!
    Vind die fotos met die draak wel erg leuk!
    Komt er ook vuur uit?Ik zei tegen mama dat het wel op de efteling lijkt!
    Als ik terug ben van plopsaland laat ik ook wel even weten of ik het leuk vond!
    Veel plezier maar weer!
    xxx Tijs

• 09 Augustus 2009 - 11:59

Frances:

hey lieve familie,
    allereerst ook jullie van harte gefeliciteerd met jullie lieve zus,schoonzus en tante.
    Wat een superleuke site om jullie op de voet te kunnen volgen, gaan we ook zeker doen nu wij weer terug zijn van een heerlijke vakantie in Italie.
    Leuke verhalen en mooie foto's. geniet ervan met z'n vieren, veel liefs van ons 4-tjes.

• 10 Augustus 2009 - 07:13

Gerdina:

Ha globetrotters....wat een prachtige foto van de jongens met TinTin! We hadden een erg gezellige dag gisteren!

• 10 Augustus 2009 - 16:50

Juf Marjolein:

Hallo allemaal,

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken!!! Ik heb even alle verslagen gelezen en de foto's bekeken. Geniet ervan.

Groetjes Juf Marjolein