Siem Reap naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Siem Reap naar Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Siem Reap naar Phnom Penh

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

23 Augustus 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Na donderdag heel de dag naar het tempel complex geweest te zijn besloten we om vrijdag per fiets de tempels te gaan verkennen.
Het duurde even voor we 4 fietsen hadden, geen goeie maar het fietste. Fransjan had een fiets die nog in z'n 8e versnelling stond en hier niet vanaf kon, ik zat met m'n knieen tegen mijn kin alleen de jongens hadden een redelijke fiets.
Na heel de dag rond gefiets te hebben zijn we hierna een verfrissende duik in het zwembad wezen nemen, dit was echt nodig het was die dag zo warm gewoon niet normaal.
's avonds naar de nachtmarkt terug geweest om een dr. Fish massage te laten doen, Rick en Stef en ik gingen met onze voeten in een soort zwembad zitten waar heel veel kleine visjes inzwommen, onze voeten waren er nog niet in of ze kwamen allemaal op ons af en begonnen te eten (die dachten lekkere hollandse kaas)! Het is een soort pedicure en massage tegelijk het kietelt ook heel erg, na afloop heb je weer hele mooie schone voeten.

Gisteren ochtend met de bus vertrokken naar Phnom Penh deze rit duurde 6 uur en viel heel erg mee.
Na aankomst in de stad een guesthouse opgezocht voor te slapen, niet zo luxe al ons vorige hotel maar het is schoon en ligt op een goede lokatie in de stad.
Vandaag zijn we met een tuktuk naar de killingfields geweest, deze liggen 15 km buiten de stad. Bij binnenkomst staat er een groot monument waarin heel veel schedels liggen opgeslagen. Aan Rick en Stef is moeilijk uit te leggen wat er hier nu precies gebeurd is zij hebben zijn eigen fantasie hierbij. Als je verder loopt zie je gaten in de grond waar de massagraven geweest zijn, er steken ook nog stukjes bot en kleding boven de grond uit.
Hierna zijn we naar de Tuol Sleng oftewel de S21 gevangenis geweest. In deze gevangenis werden vroeger eerst de mensen gemarteld voordat ze naar de killingfields gebracht werden.

Dit was ons laatste verslag.
Morgenmiddag vliegen we terug naar Bangkok dan hebben we nog 1 dag om te shoppen en woensdagmorgen vliegen we weer naar Nederland.

Groetjes van ons 4!!

• 24 Augustus 2009 - 16:18

Willeke En Jan:

Wat een oorlog toch smerig kan zijn. Goede EN veilige reis terug naar goed,beter, BEST

• 25 Augustus 2009 - 16:45

Marie/jose:

wat een fantastise reis hebben jullie gemaakt ik heb jullie gevolgd maar zie nou pas hoe ik kan reageren hoezo dom hahahanou kom vielig thuis en ik zie jullie gauw dikke kus voor allemaal tante jose

• 29 Augustus 2009 - 16:50

Ineke:

Hoi allemaal,

Jullie zijn gelukkig weer veilig thuis. Ik heb de reisverslagen gelezen; wat mooi daar!
    Leuk om zo een indruk te krijgen van wat jullie allemaal gezien hebben, geweldig hoor!
    Groetjes, Theo, Ineke en Bram.

• 23 September 2009 - 09:16

Maarten Bloks:

Hallo saskia en de rest,

Wat een fantastische reis hebben jullie gehad, mooie foto's!
    Gr, Ballast Nedam