Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

17 Augustus 2009 | Vietnam, Hanoi

Na gisteren te zijn vertrokken in Mui Ne zijn we na een busreis van 5 uur in Saigon aangekomen.
We dachten dat Hanoi een drukke stad was maar dit is veel erger. Er rijden hier 5 miljoen brommers rond kan je nagaan hoe de straten er hier uit zien. (en hoe het is om hier naar de overkant van de straat te komen)
We hebben een hotel in het hippe gedeelte van de stad heel veel lounge barren en restaurants en vooral hele dure warenhuizen.
Na aankomst in ons Hotel meteen een trip voor de volgende dag geboekt naar de Chu ci tunnels en de Cao Dai tempel.
Deze tempel is 2,5 uur rijden van de stad we kwamen net op tijd aan voor het middag gebed. Na hier wat rondgekeken te hebben en geluncht zijn we verder gegaan naar Chu Ci. Hier hebben vroeger de Amerikanen gevochten en is een kilometers lang netwerk van ondergrondse tunnels aangelegd, de mensen woonden hier en vielen van hieruit de Amerikanen aan.
Ongelooflijk om te zien hoe goed deze tunnels verstopt liggen in de bossen en wat voor valkuilen ze in die tijd al allemaal verzonnen hadden.
Op het tunnelcomplex kwamen we bij de eerste tunnel aan die niet voor toeristen gebouwd was maar nog echt een oude originele tunnel, hier vroeg onze gids wie er als eerste in wilden 3x raden Rick. Eerst ging hij nog wat onwennig omlaag maar daarna samen met nog 2 toeristen en Stef hebben ze de 10 mtr. lange tunnel doorgekropen. Wij dachten dat ze nooit meer boven de grond uit zouden komen het duurden namelijk nogal lang, maar toen kwamen er 2 hele blije koppies omhoog die zeiden dat het vet gaaf was (ook warm en donker).
Verder op het complex veel vallen gezien en zelfgemaakte wapens. Toen we bij de tunnel aankwamen die voor de toeristen gebouwd is waagden Fransjan het ook om mee onder de grond te gaan deze tunnel was wat breder maar ook een stuk langer dan de vorige, halverwege kwam Fransjan er flink bezweet uit alleen de jongens hebben het tot het einde vol gehouden.
Na aankomst in de stad zijn we even wat wezen eten en nu weer terug in het hotel na een zeer vermoeiende maar hele leuke dag.
Woensdag vliegen we naar Siem Reap in Cambodja na aankomst hier zullen we weer wat van ons laten horen.

Groetjes van ons.

• 17 Augustus 2009 - 18:29

Linda:

Knap hoor dat jullie de tunnels in durfden!
    Ennuh oversteken duurt daar zeker wel erg lang en is denk ik ook heel gevaarlijk!
    Hebben ze daar geen stoplichten haha!
    Kei leuke fotos!
    Veel plezier nog in saigon en ben benieuwd hoe cambodja bevalt.
    Veel groetjes van Linda bas en een dikke kus tijs.
    P.s:Nog steeds geen baby in huize van aarle.

• 18 Augustus 2009 - 08:53

JP:

5 miljoen brommertjes en dan nog veilig kunnen oversteken? Genoten van de foto's en de reisverslagen, zal bij thuiskomst wel een lange "dia-avond" worden haha. Enjoy en oudoe JP
    NB. oefenwedstrijd tegen Boxtel E2 afgelast, kunnen jullie er nog een paar dagen bij aan plakken!

• 18 Augustus 2009 - 13:28

Ellen:

Hey collega :)

Hoef niet te vragen hoe het is na het lezen van het reisverslag en de schitterende foto's!
    Blijf maar lekker genieten!!
    Mijn vakantie was ook super. Vandaag 1 dag gewerkt en de rest van de week weer vrij genomen, nog ff genieten van het mooie weer hier.

Groetjes en tot de 31e!
    Ellen.

• 18 Augustus 2009 - 14:26

Tijs:

Hoera mijn nieuwe neefje is geboren!
    Hij heet eef en weegt 4790 gram!