Mandalay - Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Mandalay - Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Mandalay - Bagan

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

21 Juli 2013 | Myanmar, Pagan

Hallo allemaal,

Het is nu zondagavond 21.00 uur en wij liggen op bed een verhaaltje te typen. Wij zijn namelijk bekaf, het tijdsverschil met Nederland is trouwens vierenhalf uur. Gisteren hebben we de tempels / pagoda's rond Mandalay Hill bezocht. Hier ligt ook het "grootste boek ter wereld", dit is natuurlijk niet letterlijk, maar iedere kleine pagode bevat een in steen gebeitelde tekst, er staan meer dan zevenhonderd van deze pagoda's. Daarna hadden we onze fietsen onder aan de berg geparkeerd en zijn te voet ( blote voeten ) de trappen van de berg opgelopen. Er waren genoeg plateau's om uit te rusten. Eenmaal boven was het uitzicht over Mandalay en omgeving schitterend. Nadat we ons opgefrist hadden, zouden we rond 20.00 opgepikt worden om ons naar het busstation te brengen. Rond 22.00 uur vertrok onze nachtbus richting Bagan. Na enkele stops, kwamen we vanmorgen om 04.30 in Bagan aan. Saskia en ik hadden niet veel geslapen, Rick en Stef wel. Daar sta je dan om 04.30, een hotel hadden we nog niet, dus eerst maar eens eentje zien te regelen. Inmiddels hadden we wel vervoer richting de hotels/guesthouses geregeld, een heuse paard en kar !! Het leek wel ofdat we zoveel jaar terug in de tijd gingen. Het vinden van een hotel was helemaal niet zo makkelijk, ieder hotel zat vol. Wat bleek nu, afgelopen vrijdag was het een feestdag en veel Birmezen trokken een lang weekend naar Bagan. Omdat we toch moesten wachten ofdat er mensen zounden uitchecken, gingen we met de paard en kar naar de zonsopkomst tussen de tempels van Bagan. Nadat we een tempel hadden beklommen, was het uitzicht fenomenaal. Kilometers ver wegkijken en dan honderden tempels zien, schitterend ! Eenmaal terug in het dorp, kwam er schot in het vinden van een slaapplaats. We hebben nu een nacht een guesthouse dat net helemaal gerenoveerd is, morgen gaan we naar een hotel met een zwembad. Dit hadden we namelijk beloofd aan Rick en Stef. Het is wel lekker om s' middags een plons te nemen, wat het is hier namelijk ontzettend heet. Nadat we vanmidag nog een taartje zijn wezen eten, hebben we de dag afgesloten met de zonsondergang in Bagan. De rest van de familie ligt al te slapen, dus ik ga ook maar afsluiten.

Groetjes,

Saskia, Rick, Stef en Fransjan

Foto's volgen later

• 21 Juli 2013 - 19:16

Hue:

Mooi verhaal. Geniet ervan en welterusten

• 21 Juli 2013 - 20:45

Opa En Oma:

terug in de tyd is ook wel eens leuk ps hier ook heel heet

• 22 Juli 2013 - 14:07

Peter Elke:

hoi allemaal
    wat een paar mooie fottos het eten ziet er allemaal lekker uit
    we kijken weer uit naar de volgende fottos en verslag geniet maar weervan al dat mooie
    groetjes elke
    het is hier ook ruim boven de 30gradenvoor mij wat te veel

• 22 Juli 2013 - 17:18

Monique En Aaltje:

Mingalaba, Nay Koun La?

Hier gaat het z'n gangetje, erg heet, zag net een paal buiten die wel 40 graden aangaf!
    Wat een mooie foto's en avonturen!
    Veel plezier en groetjes van ons!x

• 22 Juli 2013 - 22:17

Jo En Auke Stabel:

hallo allemaal ,het ziet er weer lekker uit zeg
    ik had jullie graag gezien op die paard met wagen
    geniet nog van alles, en tot de volgende keer
    groetjes Jo en Auke xxx

• 23 Juli 2013 - 21:47

Hue:

Saskia, van harte gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag morgen. Fijne voortzetting van de reis en heel veel plezier.
    Groetjes, Hue

• 23 Juli 2013 - 22:22

Jo En Auke Stabel:

Saskia van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    maak er een mooie dag van wij proosten hier wel op jou
    allen vele groetjes van ons xxx