Nyaung Shwe - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Nyaung Shwe - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Nyaung Shwe

Door:

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

26 Juli 2013 | Myanmar, Pagan

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer. Nadat we woensdag de dag hadden afgesloten in Bagan, volgde donderdag de busreis naar het Inle meer. Om 06.30 werden we opgepikt om naar het busstation gebracht te worden. Om 07.00 zou de bus vertrekken, er zaten niet veel toeristen in de bus maar veel Birmezen. Omdat het zo vroeg was, zagen we de monniken met het bedelnap voorbij trekken.In de bus was het ontzettend koud, de airco stond heel laag, het leek wel een vrieskist. Hoewel de rit door de bergen ongeveer achtenhalf uur duurde, viel het allemaal reuze mee. Een beetje slapen, een sudoko oplossen, je moet wat.Je merkte wel dat je van een heel droog gebied naar een groen gebied ging. Onderweg regende het dan ook een paar keer. We hadden ervoor gekozen om ons in Nyaung Shwe te laten afzetten, dit dorpje ligt dicht bij het meer. Eenmaal aangekomen moesten we nog op zoek naar een guesthouse/hotel. Nadat de eerste twee guesthouses vol zaten, konden we terecht bij een eenvoudig hotel. Eerst nog even onderhandelen over de prijs en we hadden twee kamers. Omdat we vandaag het meer op wilde , moesten we nog een bootje zien te regelen. Om 07.00 konden met het bootje inclusief bijbehorend mannetje het meer op. We zouden eerst naar de drijvende markt gaan, omdat het meer ongeveer 20 kilometer langs is, moesten we lang varen. Daarna nog een dorpje bezocht waar wij de enigste toeristen waren, de plaatselijke kinderen kregen een knuffeltje en de moeders een mascara roller, die wij vanuit Nederland hadden meegenomen. De vrouwen zijn hier gek op. Daarna nog door de drijvende tuinen gevaren, hier worden allerlei groentes op het meer gekweekt. Rond 16.00 uur waren we weer terug bij de steiger. Even nog een lekkere bak koffie gedronken en nog wat inkopen gedaan. Voor morgen hebben we wederom een fiets gehuurd en morgenavond vertrekken we weer met de nachtbus naar Mandalay, om vervolgens weer naar Bangkok te vliegen.

Heel veel groetjes van ons

• 27 Juli 2013 - 08:46

0pa En Oma:

even een ander berichtje Frances en Tom hebben een zoon vrijdag 26 juli heet DEX(ik hoop dat ik het scryf )en weegt 3600 gram groetjes van opa en oma