Zonnig Koh Samed - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Zonnig Koh Samed - Reisverslag uit Rayong, Thailand van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Zonnig Koh Samed

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

29 Juli 2013 | Thailand, Rayong

Hallo allemaal,

Nadat we afgelopen zaterdag nog langs wat dorpjes rond het meer waren gefietst, gingen we op zoek naar de warmwater bronnen. Hier aangekomen bleek het een resort te zijn in plaats van de natuurlijke warmwater bronnen die wij in gedachten hadden. Nadat we onderweg nog een groene thee hadden gedronken, die meer op chocolademelk leek, gingen we nog wat inkopen doen voor de busreis die avond. Om 19.00 uur vertrok onze bus richting Mandalay. Wederom zaten er veel Birmezen en maar weinig toeristen in de bus. Het meisje langs mij moest al vrij snel overgeven, door het geslinger door de bergen. Nadat Saskia haar 2 primatourtjes hadden gegeven, hoefde ze niet meer over te geven. Omdat de rit maar achtenhalf uur duurde, kwamen we al om 04.30 in Mandalay aan. Omdat het geen zin meer had om naar Mandalay te gaan, zochten we een taxi naar het vliegveld. Om de tijd te doden hebben we daar nog even een tukje gedaan voordat ons vliegtuig naar Bangkok vertrok. Eenmaal in Bangkok, een half uur eerder dan gepland, konden we met de auto richting Ban Phe. Vanuit hier zou de ferry vertrekken naar Koh Samed, het eiland waar wij zeven dagen gaan relaxen. Omdat de chauffeur er goed de vaart in had zitten, kwamen op tijd voor de laatste ferry, die om 18.30 vertrok. Op Koh Samed hebben we een bungalow die vlak bij het strand is. Nadat we de spullen in de bungalow hadden gelegd en een frisse douche hadden genomen, gingen we richting strand om te eten, de barbeque stond al klaar. Heerlijk geeten die avond met een lekkere Tiger bier. Vanmorgen toen de zon al scheen, lekker naar het strand en lekker zwemmen. Omdat ik wat visdraad en haakjes vanuit Nederland had meegenomen, eerst nog even een simpele hengel voor Rick en Stef gemaakt. Vanuit de rotsen kun je prima vissen, en het duurde ook niet lang voordat we de eerste visjes gevangen hadden. Aan het einde van de middag hebben Saskia en ik nog lekker een cocktail en een biertje genomen voordat we weer gingen douchen. Kortom, het is hier prima vertoeven, en ons zul je ook niet horen klagen.

Groetjes,

Saskia, Rick, Stef en Fransjan

• 29 Juli 2013 - 17:45

Monique En Aaltje:

Hallo allemaal,
    Nu nog even lekker genieten van alles!
    Ziet er allemaal goed uit, mooie foto's!
    Veel groetjes van ons!

• 29 Juli 2013 - 20:06

0pa En Oma:

rust nu maar uit doen wij ook donderdag vrydag weer 31 tot 35 graden ps zyn naar Dex wesen kyken een mooi manneke groetjes 0pa oma

• 29 Juli 2013 - 22:57

Ineke:

Hoi,

zondag terug van Elba gekomen, nu al jullie vehalen en foto's gelezen/bekeken. Weer een mooie vakantie in the pocket!
    Geniet ze nog, groetjes uit Best!

• 30 Juli 2013 - 09:18

Opa En Oma:

hoe is het met de olie by jullie wy lezen het in de krant

• 30 Juli 2013 - 12:25

Fransjan:

Hier geen olie, is aan de andere kant van het eiland. Strand is mooi wit en het water is kraakhelder. Hoorde het toevallig net van een paar Nederlanders.

• 30 Juli 2013 - 22:41

geniet nog maar lekker van alles het is zo weer voorbij
    groetjes en nog veel plezier jo en Auke xx

• 01 Augustus 2013 - 20:29

0pa En Oma:

even een berichtje uit het snikhete best morgen 35 tot 37 graden ps jullie nieuwe buurmeisje heet MIRRE groetjes opa oma

• 02 Augustus 2013 - 14:27

Maaike:

wat gaaf dat jullie weer zo'n schitterende reis gemaakt hebben! En nu lekker relaxen: enjoy!