Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Bagan - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Bagan

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

24 Juli 2013 | Myanmar, Pagan

Hallo allemaal,

Hier weer een verslagje van Bagan. We hebben inmiddels ons guesthouse verlaten en hebben nu een hotel met zwembad. Het zwembad zag er maandag een beetje vreemd uit, het leek wel een kikkerpoel, zo groen. Maar wat chloor en andere chemicalien doen wonderen. Afgelopen maandag hebben we nog wat tempels bezocht, ondere andere de Shwezigon pagode. Het was hier ontzettend druk met ook lokale mensen. Afgelopen maandag was het Full Moonday, veel Birmezen waren dan ook vrij. Daarna zijn we het dorpje uitgefietst en zijn we nog wat tempels wezen bekijken. Het is hier echt heel mooi. Omdat het hier s' middags echt heeel heet wordt, zijn we lekker gaan afkoelen in het zwembad. Gisteren hadden we een busje geregeld om Mount Popa te bezoeken. Deze berg ligt op ongeveer 40 kilometer van Bagan. Op een van de bergen staat een tempels waarin de Nats, geesten vereerd worden. Het was maar goed dat de trappen overdekt waren, want voor het eerst in Myanmar hadden we regen. Onderweg op de trappen zaten veel apen die op zoek waren naar voedsel. Het uitzicht vanuit de tempels was mooi, ondanks dat het bewolkt was. S' middags in Bagan, waar het weer heet was, weer een duik genomen. Die avond hadden we weer heerlijk geeten bij een lokaal tentje. Sas en ik hadden een curry van beef met rijst. Hier gaan we vanavond weer zeker terug. Het is nu woensdag en we zitten nu aan het ontbijt. Vandaag is Saskia jarig, dus we gaan vanmiddag nog ergens een gebakje eten ! Morgen pakken we overdag de bus richting Inle Lake, een rit van ongeveer 10 uur.

Heel veel groetjes,

Rick,Stef,Saskia en Fransjan

Fotos volgen nog

• 24 Juli 2013 - 08:44

Opa En Oma:

saskia van harte gefeliciteerd pap en mam ps leuke foto in groeiend best groetjes van uit het warme best

• 24 Juli 2013 - 10:38

Laurine:

Dag reizigers van de wereld

Wat een geweldige plaatsen hebben jullie al gezien, schitterend gewoon.
    En dan ook nog twee verjaardagen vieren , kan toch niet mooier.
    In het Groeiend Best zijn jullie al te zien, .......globe trotters
    Heel veel plezier ,
    gr. Laurine

• 24 Juli 2013 - 13:42

Peter Elke:

Saskia van harte met je verjaardag en een leuke dag verder
    het zag er weer erg mooi uiy
    prachtig die tempels en het landschap
    groetjes peter elke

• 24 Juli 2013 - 14:16

Inge Velsma:

Hallo allemaal.

Saskia van harte gefeliciteerd!
    Het ziet er weer geweldig uit,geniet van jullie gebakjes en nog een fijne vacantie.

Groetjes Jos en Inge.

• 24 Juli 2013 - 19:40

Monique En Aaltje:

Hallo Jarige,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus van ons!

• 24 Juli 2013 - 21:05

Patty&family:

Proficiat met je verjaardag Saskia.
    Nog een hele fijne vakantie met z'n viertjes, en geniet van de mooie dingen!
    Groetjes van ons allemaal

• 24 Juli 2013 - 22:14

Debby:

Saskia van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je 'n fijne dag gehad!! Fijne tijd nog, geniet!

• 25 Juli 2013 - 20:26

Monique En Aaltje:

Hoi alle vier,
    Vanaf vandaag hebben wij ook te maken met een hittegolf!!!
    Alleen, we hebben hier geen fijn zwembad waar je effe in kan springen!
    Leuke verslagen, ik mis Tante Lisa!

• 26 Juli 2013 - 16:36

Tante Liza:

Hallo allemaal,
    Fransjan Saskia nog gefeliciteerd met je verjaardag,geweldig en mooi is
    deze reis ik geniet met jullie mee.groeten aan stef en rick.t,liza.