Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Hue

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

06 Augustus 2009 | Vietnam, Hué

Hier zijn we weer.
Nadat we gisteren in Hue waren aangekomen, was het eerst tijd voor een verfrissende douche. Je begint een beetje vreemd te ruiken na een 13 uur durende treinreis. Nadat iedereen fris en fruitig was, gingen we de stad verkennen. Het was ontzettend warm ( 36 C ) en klef, we drinken met z'n allen wel een fles of 6/7 water van anderhalve liter, dit buiten de cola en andere drankjes om. We gingen naar de Citadel in de Verboden Purperen Stad en het Thai-Hoa paleis. Dit was heel mooi om te zien. Voor de lunch kozen we een lokaal warenhuis waar we heel lekker geeten hebben. Laat in de middag zijn we wezen zwemmen in een hotel tegenover ons hotel. Na zo'n warme dag was dit heel lekker. S'avonds wederom lekker geeten in een lokaal tentje met plastic stoeltje en tl-verlichting.

De volgende ochtend hadden we een fiets gehuurd, voor omgerekend $ 2,- voor de hele dag. Net buiten de stad liggen de koningsgraven, dit was toch nog een 7 km fietsen, op zich geen probleem, maar met Rick en Stef achterop een heuvelachtige weg, een warme dag en een fiets waar ik met m'n knieen m'n oren raak, maakt dit toch wel een hele inspanning. De graven waren mooi om te zien, maar ik had er toch iets meer van voorgesteld. Op de terugweg bezochten we de Bao-Quoc pagode, we dachten eerst dat ie gesloten was, maar een monnik maakte speciaal voor ons de deur open. Binnen stonden hele mooie goud(kleurige) Boeddah's. De monnik, die redelijk Engels sprak, maakte ons duidelijk dat we alles mochten bekijken, dit hebben we natuurlijk ook gedaan. Nadat we alles bekeken hadden, dacht ik de monnik een fooi te geven, maar hij nam het niet aan. Daarna zijn we terug gefietst naar de stad om nog wat spullen in te kopen. Morgen ( vrijdag ) vertrekken we met de bus naar Hoi-An, een tripje van 150 km.

Groetjes van ons !!!

• 06 Augustus 2009 - 11:15

Debby:

Hoi, wat ontzettend gaaf zeg, alles wat jullie meemaken! En die foto's, vooral die ene van dat kleine kindje, kunnen jullie die niet een meenemen voor ons, daar hebben we zeker nog 'n plekje voor!!!

Veel, plezier nog, groetjes Debby.

• 06 Augustus 2009 - 15:13

Willeke En Jan:

Zijn jullie niet betrapt op EPO ? veel plezier tijdens jullie vacantie

• 07 Augustus 2009 - 08:40

Juf Karen:

Hoi familie Saes,
    Wat een avonturen beleven jullie daar en wat een mooie foto's. Had toch stiekem bij Stef in zijn koffer moeten kruipen ;)
    Geniet maar lekker!
    Tot na de vakantie,
    Karen

• 07 Augustus 2009 - 19:25

Wies:

Hallo wereldreizigers,
    Zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin,ben erg jaloers op jullie.
    De europa cup wedstrijd van psv is inmiddels omgezet.Dit betekent dat ze nu de thuiswedstrijd op donderdag 27-08 spelen.Ik weet niet precies wanneer jullie terugkomen en of je naar deze wedstrijd wilt gaan kijken (tenslotte niet echt een topper) maar als ik een kaartje voor je moet halen laat het maar ff weten (tot vrijdag 14-08 verkoop eigen plaatsen)
    Nog een hele fijne vakantie en zeg tegen de jongens dat ze niet alleen spaghetti moeten eten!!!!

groet wies

mooie foto s
    groetjes

• 08 Augustus 2009 - 20:36

Judith, Mark En Ties:

Hey, wat leuk zeg die reisverslagen, Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben! Heel veel plezier nog!

Groet Mark, Juut en Ties