Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

30 Juli 2012 | China, Hangzhou

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdagmiddag om 15.45 begonnen we aan onze treinreis van ongeveer 14 uur naar Shanghai. In de trein zaten geen toeristen, dus alleen maar Chinezen. In onze "coupe" zat een Chinees stelletje met een baby. Aangezien ze helemaal geen Engels spraken, werd er gecommuniceerd met handen en voeten en het handige aanwijsboekje. Hierin staat bijvoorbeeld waar Nederland ligt, zo konden we hen dus duidelijk maken waar wij vandaan komen. Nadat ik wat Euromunten voor de dag had gehaald en deze aan de man had gegeven, was hij helemaal blij. Volgens mij had hij nog nooit Euro's gezien.
Om 22.30 gaat het licht in de coupe uit en gaat iedereen slapen. Ik slaap niet erg vast, je merkt steeds waar de trein stopt. Om 05.00 hadden we de wekker gezet zodat we ons nog even konden opfrissen voordat we in Shanghai aankwamen. Om 06.00 stopten de trein in Shanghai en konden wij op zoek naar een vervoersmiddel dat ons naar Hangzhou zou brengen.
Eenmaal uit het station, kwamen we bij een busstation uit, waar een bus vertrok die ons in een keer naar Hangzhou zou brengen. Na tweeenhalf uur in de bus te hebben gezeten, waren we in Hangzhou. Deze stad is bekend om zijn grote meer ( West Lake ). Omdat we geen zin hadden om weer een bus te pakken, die ons naar ons hostel zou brengen, pakten we een taxi. Dit bleek toch nog een ritje van ruim 20 kilometer te zijn. Ons hostel ligt op een gooi van het mooie meer. Ook in Hangzhou is het weer bloedheet, je hoeft nog niks te doen of je zweet al. We zijn gistermiddag meteen langs het meer gaan lopen, in de schaduw. Om het eten wat af te wisselen zijn we gisterenavond bij een Thai wezen eten. Ook dit was weer lekker. Nadat we vanmorgen hadden uitgeslapen en ons ontbijt/lunch hadden gehad, gingen we fietsen huren. We hadden een tandem en twee fietsen. We zijn zo rond het meer gaan fietsen ( omtrek 14 km ), onderweg moet je toch wel heel erg lachen om de Chinezen. Want ook hier zijn weer veel Chinese toeristen, het lijkt hier wel het Noordwijk van China. Dit merk je ook aan de winkels die hier zitten, Prada, Gucci, Rolex etc etc. Ook zitten hier veel exclusieve automerken zoals Porsch en Lamborghini, Rolls Royce en de wat "goedkopere" merken zoals Mercedes en BMW. Ze staan niet alleen in de showroom, maar je wordt aan alle kanten voorbij gereden door deze auto's. Ik merk voor het eerst dat er ook Chinezen zijn die het echt goed voor elkaar hebben. Het contrast tussen deze mensen en de mensen die op straat uit de vuilnisbak eten, is dan ook groot. Ook hier, de rijken worden rijker, en de armen armer.
Morgen gaan we nog een bootje huren om op het meer te varen en woensdag gaan we weer naar Shanghai. We hebben onze reis wat aangepast, we blijven een dag langer in Hangzhou, en ook nog een dag extra in Shanghai. We gaan dus niet meer naar Suzhou.

Heel veel groeten van ons,

ps,

Ik heb hier een auto gekocht, die ik naar Nederland laat overkomen, zie foto.

• 30 Juli 2012 - 17:29

Debby:

Oh Sas had je dat kindje niet voor ons mee kunnen nemen, wat 'n schatje!!!

• 30 Juli 2012 - 17:37

0pa En Oma:

ons pap vraagt wat die kleine moet kosten

• 30 Juli 2012 - 17:39

Ineke:

Toch wel leuk he, weer zo'n kleintje!!

Wat een reis weer jongens, geweldig!

Geniet ze nog, groetjes uit Best waar de schoolboeken inmiddels binnen zijn!

• 30 Juli 2012 - 18:12

Monique En Aaltje:

Mooie auto! Nog een Rolex erbij en het is compleet!
    Veel plezier, mooie foto`s!

• 01 Augustus 2012 - 19:35

Mart:

Ziet er goed uit binkie. Prachtig verhaal en idem foto's. Zondag ga ik naar A'dam met boyke. Laat wel weten wat ons cluppie maakt. Ik weet niet of je al thuis bent dan.

Gr aan sas en de boys.
    Mart.