Luoyang, - Reisverslag uit Luoyang, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Luoyang, - Reisverslag uit Luoyang, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Luoyang,

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

27 Juli 2012 | China, Luoyang

Hallo allemaal,

Pufpuf, wat een hitte, wij hebben nu ook kennis gemaakt met de zinderende hitte van China. Na onze treinreis van meer dan vijf uur, kwamen we in Luoyang aan. Eenmaal uit het station, kwam de warme lucht je als een fohn tegemoet. Het is hier rond de 37 graden en bijna geen wolkje. We hebben gisteren in het parkje tegenover ons hostel rondgehangen, want daar was het wat koeler. Hier zaten ook veel oude Chinezen. Gisterenavond veranderde de winkelstraat in een eetstraat, we hebben ook hier weer lekker zitten eten.
Vanmorgen na het ontbijt hebben de bus gepakt naar de Longmen grotten. Deze grotten dateren van 500 na Chr. In de wanden van de grotten zijn door monniken, nonnen en priesters hele mooie Boedha's uitgehakt. Er is nog veel moois te zien, maar veel is ook geroofd of beschadigd. Het was ook vandaag weer bloedheet, en er moesten ook nog trappen beklommen worden. Er zijn vandaag veel flesjes water en ijsthee weggedronken.
Morgen vertrekken we weer uit Luoyang om met de trein via Shanghai naar Hangzhou te gaan. Deze treinreis zal ongeveer veertien !!! uur duren, maar we hebben bedjes dus we vermaken ons wel.

Groetjes van ons

• 27 Juli 2012 - 14:29

Monique En Aaltje:

Hoi allemaal,
    mooie foto`s en kei gaaf die eetstraat!
    Wij zijn vervroegd thuis vandaag, want Suus zat vanmorgen erg hoog in een boom en durfde er niet meer uit. We zijn toch maar gaan werken, want degene die in bezit was van een lange ladder kon ons niet eerder helpen dan 12.00
    Uiteindelijk is ze met een hoogwerker van een bedrijf achter ons van het industrieterrein, uit de boom gehaald!
    Die jongen kwam toevallig langs en had pauze en zei: wacht maar effe dan haal ik ze er wel uit!
    Zucht, dus hier ook een avontuur beleefd in de hitte, ze verwachten wel onweer en het is erg benauwd.
    Heel veel groetjes vanuit het zinderende Eindhoven.

• 27 Juli 2012 - 18:44

Opa En Oma:

wat een werk dat hakken eten ziet er lekker uit groetjes uit het afgekoelde best (net geregent)

• 27 Juli 2012 - 19:09

Mart:

Hey binkie, die 3 slapende chinezen komen me bekend voor. Fransjan, Wil en Mart op vrijdagmiddag bij Neways!

• 27 Juli 2012 - 21:44

Bas Linda En Tijs:

Weer mooie foto`s!
    Mogen we 1 keer raden wat jullie vandaag gegeten hebben?
    Uh NOODELS?
    Geniet nog lekker van de vakantie! Hier is het weer even over met de zomer..............
    Doei!