Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Xian - Reisverslag uit Xi'an, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Xian

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

23 Juli 2012 | China, Xi'an

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer. Ook wij hebben de foto's en beelden gezien van het hele slechte weer in Beijing, wij zijn dus net op tijd vertrokken. In Pingyao hebben we wel wat regen gehad, maar dat was geen regen van betekenis. Zaterdagavond gingen we wat eten in Pingyao, we kwamen langs een tentje waar ze buiten stonden te wokken en spiesjes aan het grillen waren. Er lagen verschillende soorten vlees, toch maar even vragen welk vlees wat is. Aangezien de kok geen Engels sprak, probeerde hij het geluid van het dier na te doen. Hier werden we nog niet veel wijzer van, want volgens ons deed hij een kat na. Het aanwijsboekje bracht de oplossing, er lagen spiezen van kip en van de geit. Nadat ze onze rijst en verse groenten heerlijk gewokt hadden, kregen we ook de spiezen, heerlijk waren ze vooral de geitenspiezen waren lekker gekruid. Een lekkere koude fles bier van een halve liter en de avond kon niet meer stuk.
Zondagmorgen na het ontbijt hebben we een wandeling gemaakt over de stadsmuren van Pingyao. Het oude centrum van Pingyao ligt binnen deze stadmuren. Daarna leek het ons wel leuk om een elektrische scooter te huren. Nadat we er twee gehuurd hadden, zijn we met deze scooters naar een tempel buiten de stad gereden. Op een rustig stuk weg mochten Rick en Stef een stukje rijden, dit vonden ze natuurlijk wel gaaf. Deze tempel viel een beetje tegen en je mocht ook bijna nergens foto's van
maken. Op de terugweg ging de accu van de scooter van Sas vlugger leeg als dat we dachten. Het laaste stuk werd dus trappen geblazen. Nadat we bij de verhuurder terug waren geweest, kregen we een andere scooter, hiermee zijn we nog een stuk door de stad gaan rijden.
Zondagavond zou om 21.40 onze trein naar Xian vertrekken, nadat deze gearriveerd was, konden we al gauw onze slaapplaatsen gaan opzoeken. Om 06.00 werden we weer wakker, want we zouden al bijna in Xian zijn.
Nadat we een taxi naar ons hostel hadden genomen moesten we nog wachten, want onze kamers waren nog niet klaar. Toen we erop mochten, hebben we snel een douche genomen en zijn we naar de stad gegaan. We gingen de grote ganzenpagoda bezoeken, hier liggen fonteinen bij die op de maat van de muziek bewegen. Dit zag er heel mooi uit. Nadat we de bus terug hadden genomen, zijn we de wijk in gegaan waar de grootste moskee van China ligt. Deze gaan we de komende dagen wel bezoeken. In deze wijk zijn heel veel verkoopkraampjes met allerlei spullen, van zijde tot kitsch prularia. Morgen ( op Sas haar verjaardag ) gaan we naar het Terracotta-leger op zo'n 40 kilometer buiten de stad.

Heel veel groetjes,

Rick, Stef, Saskia en Fransjan

• 23 Juli 2012 - 16:22

Hallo Alemaal:

julli hebben weer leuke dingen gedaande jongens op de scooter wel gaag hoo® we zijn weer beniuwd naar de fottos nog veel plezier en fijne dagen peter en elke

• 23 Juli 2012 - 18:58

Monique En Aaltje:

He vet jongens op die scooters, kunnen jullie vast oefenen voor thuis (ha, ha)
    Goed dat jullie dat woordenboek mee hebben genomen, je weet maar nooit wat ze op het spiesje doen!
    Hier is het heerlijk weer, eindelijk.
    Sas, alvast gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fije dag,
    groetjes van ons

• 23 Juli 2012 - 21:53

Hue:

Saskia, proficiat en een hele fijne verjaardag. Veel plezier bij Terracotta leger.

• 23 Juli 2012 - 21:54

Opa En Oma:

saskia van harte gefeliciteerd uit het zonnige best pap mam

• 24 Juli 2012 - 09:31

Liza:

Saskia hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en een
    fijne dag met z'n allen. Groeten,T.liza.

• 24 Juli 2012 - 10:11

Cis San & Tess:

Sas, proficiat met je verjaardag!! Fijne dag vandaag..

• 24 Juli 2012 - 14:54

Patty:

Wat een geweldige reis maken jullie weer mee, super!

Proficiat Sas,een fijne verjaardag gewenst en nog een hele mooie vakantie!!!

• 24 Juli 2012 - 17:40

Debby:

Haha wat leuk dat jullie op de scooters mochten Rick en Stef, geweldig!!

• 24 Juli 2012 - 19:03

Mart:

Hey fam Saes. Prachtig verhaal. Sas een hele fijne verjaardag en laat die mannen van je je maar flink verwennen.

Mart en Kitty