Terracotta leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Terracotta leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Terracotta leger

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

25 Juli 2012 | China, Xi'an

Hallo allemaal,

Hier even weer een verslagje van de afgelopen dagen. Gisteren ( dinsdag ) zijn we met de locale bus naar het Terracotta leger museum geweest. De busreis duurde ruim een uur. Eenmaal aangekomen zagen we dat ze ook hier weer een echte Chinese attractie van gemaakt hadden. Veel shopjes en ook weer veel eettentjes, ik kreeg de indruk dat de Chinezen de hele dag door eten, vooral grote porties en heel veeel vlees. Voor het eerst zagen heel veel spullen van dierenhuiden, veel bont. Het complex bestaat uit drie hallen, waarin alle opgravingen uit de tijd van de eerste keizer te zien zijn. Het Terracotta leger is pas in 1976 ontdekt en ze zijn nu nog steeds bezig met het opgraven en het reconstrueren. Het mooiste was te zien in hal een. Nadat we de hallen bezocht hadden, zijn we naar een tentoonstelling geweest over hoe alles ontdekt is en hoe het museum tot stand is gekomen.
Nadat we de bus weer terug hadden genomen, zijn we naar de nightmarket geweest. Daar kan je zien dat de Chinezen letterlijk alles namaken, het leukste is hoe ze het schrijven ( zie foto's ). Na even een Chinese kipcorn naar binnengewerkt te hebben, zijn we nog wat dingen gaan proeven in de moslimwijk. Hierna zijn we naar het hostel teruggegaan, waar we nog een pingpong toernooitje met z'n vieren gedaan hebben.
Vanmorgen zijn we lekker wezen ontbijten in een bakkerwinkeltje, daarna zijn we de grootste moskee van China gaan bezoeken. Deze zien er toch heel anders uit dan bij ons. ( foto is minaret ) Daarna zijn we het park in gegaan om wat te drinken en te spelen. Veel kinderen hier hebben geen naad in hun broek, zodat ze altijd meteen op hun hurken hun behoefte kunnen doen.
Omdat we nog geen gebakje op hadden ter gelegenheid van Sas haar verjaardag, moesten we terug naar het bakkerswinkeltje om daar een lekker gebakje te eten, met z'n tweeen een angry bird taart. Het bleek wel een heel machtig taartje.
Morgen gaan we om 09.00 met de trein naar Luoyang.

Groetjes,

Rick,Stef,Saskia en Fransjan

• 25 Juli 2012 - 13:13

Ineke:

Hoi daar! Saskia, nog van harte met je verjaardag! Wat zien jullie weer een hoop dingen zeg! Leuke verhalen, mooie foto's!
    Geniet er nog van, doen wij hier ook!
    Groetjes uit Best.

• 25 Juli 2012 - 17:42

Opa En Oma:

rick wat voor een beest was dat wij gaan morgen gebak eten bij bas groetjes uit het zeer warme best (30)graden

• 25 Juli 2012 - 19:15

Hue:

Indrukwekkend zeker, het Terracotta leger. Die taarten zien er te mooi uit om opgegeten te worden. Goede uitvinding hé? Die open broekjes ! Het scheelt een hoop luiers.
    Groetjes uit Gemonde, Hue

• 25 Juli 2012 - 22:28

BLT:

Lekker taartje zo te zien!
    Die foto van dat kleine manneke is echt kei leuk!
    Groetjes uit heet best en veel plezier nog Bas Linda Tijs.