Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Mandalay - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Mandalay

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

19 Juli 2013 | Myanmar, Mandalay

Hallo allemaal,

Gisteren zijn we aangekomen in Mandalay, met de bus was het nog zo'n driekwartier rijden naar de stad. Het hotel dat we terplaatse hadden uitgekozen, is simpel maar schoon. We zitten met ons hotelvlakbij het oude koninklijk paleis, dat omgeven is met een grote muur en een 52 meter brede gracht. Gisteren zijn we dan ook rond het paleis gaan lopen. Gisterenavond nadat het al snel donker was geworden, moesten we nog iets vinden voor te eten. We kwamen terecht bij een lokaal tentje waar veel Birmezen zaten, het bier vloeide rijkelijk. Met handen en voeten hadden we curry's van kip besteld samen met groente en gebakken rijst. Zonder dat we het wisten kregen we ook nog een pittige soep vooraf. Het eten smaakte heerlijk, daarna ook maar een Myanmar bier gedronken.Na het ontbijt vanmorgen, hadden we vier fietsen gehuurd, we waren van plan om naar Amarapura te fietsen. Onderweg zouden we de Mahamyat Muni pagoda bezoeken. In deze pagoda, waar vrouwen op gepaste afstand moeten blijven, staat een goude Boedha die door de Birmezen met echte goude velletjes worden beplakt. Van de oorspronkelijk vorm is dan ook niet veel meer over. Daarna zijn we doorgefietst naar de U Bein brug, deze langste teak houten brug ter wereld ligt over de Ayeyarwady rivier. We zijn over deze 1,2 kilometer lange brug heen en we gewandeld. Onderweg moesten ook wij regelmatig op de foto met Birmezen. Je merkt dat ze nog niet echt veel toeristen gewend zijn.Onderweg roepen en zwaaien ze dan ook heel vriendelijk. Je ziet hier veel Birmese vrouwen met thanaka op hun gezicht. Dit is een stof uit een boomschors, dat ze met water mengen en dan op hun gezicht smeren. Wij gebruiken rouge, zij thanaka. Voor zaterdagavond hebben we vast tickets geboekt voor de nachtbus naar Bagan. Maar eerste gaan morgen nog de omgeving van Mandalay hill verkennen. Kortom wij vermaken ons wel !!!!

Heel veel groetjes,

Rick, Stef, Saskia en Fransjan

Foto's van dit verslag volgen later, bij het eerste verslag zijn ze wel bijgevoegd.

• 19 Juli 2013 - 17:37

Opa En Oma:

wij vermaken ons hier ook met30 graden mooie foto s niks voor mij die brug groetjes opa oma

• 20 Juli 2013 - 14:53

Monique En Aaltje:

Hoi allemaal,
    Wat een mooie foto's! Leuk dat het nog niet toeristisch is.
    Vandaag is het hier bewolkt, nog geen zon te zien, volgende week krijgen we een hittegolf!
    Veel plezier en de groetjes van ons x

• 21 Juli 2013 - 09:09

Marga En OG:

Hoi hoi,
    Ik heb jullie site via Aaltje gekregen.
    In een bijzondere wereld zijn jullie terechtgekomen.
    Is het daar handen en voetenwerk om te communiceren of spreken ze ook wat Engels.
    Groetjes van Marga en OG