Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

12 Augustus 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

Hier zijn we weer !
Op Woensdagmorgen zijn we van Kuching naar Kota Kinabalu gevlogen, een vlucht van een kleine 2 uur. Na aankomst in Kota Kinabalu zijn we op zoek gegaan naar een hotelletje. We hadden al vlug een simpel hotel gevonden. Nadat we de spullen op de kamer hadden gelegd, zijn we de stad gaan verkennen. Zo kwamen we op een lokale food-market terecht, tijdens het proeven van de lokale specialiteiten, werden we aangesproken door een man die met bewakers rondliep. Hij vroeg ons ofdat we uit Australie kwamen, waarop wij vertelden dat we uit Holland kwamen. Het bleek de burgemeester van Kota Kinabalu te zijn. Hij vroeg ons of dat hij met ons op de foto mocht. Nadat er eerst over de prijs was onderhandeld, mocht hij met ons op de foto.

Vanmorgenvroeg ging om 6.30 de wekker. We wilden vandaag naar Poring gaan, eerst twee uur met het busje naar Ranau vervolgens een half uur naar Poring. Het was een flinke klim naar boven, waar we de Mount Kinabalu al konden zien. ( 4100M )
Vlak voor Poring stopten we om de rafflesia te bewonderen. Deze grootste bloem ter wereld groeit alleen op Borneo. Om de 15 maanden staat hij 5 dagen in bloei, vandaag was het een van laatste dagen dat je hem nog kon zien. Vervolgens kwamen we in Poring aan waar een groot natuurpark ligt met warmwaterbronnen.
Tijdens het wandelen moesten we over touwbruggen, die op een paar honderd meter boven de grong hingen. Je moet niet echt hoogtevrees hebben. Daarna zijn we nog naar een grot geweest waar vleermuizen zaten, nadat we de nodige foto's gemaakt hadden, zijn we naar naar de warmwaterbronnen gegaan. Dit leek echter meer op een verkapt zwembad.
Nadat we wat drinken hadden ingeslagen zijn we weer terug naar Kota Kinabalu gegaan. Morgen willen we met de boot naar de eilandjes gaan, die hier voor de kust liggen. We hadden nog geinformeerd wat een overnachting kost op zo'n eiland, dit bleek 250 euro ++ te zijn. Deze plusjes staan voor de tax en service kosten die er nog bijkomen. Voor dit bedrag kunnen we hier een hele week slapen.

Groetjes,

Saskia, Rick, Stef en Fransjan

• 12 Augustus 2010 - 11:46

Tijs:

Hoi rick en stef
    Heb van mama de foto`s van jullie vakantie mogen kijken.
    Het zijn kei mooie foto`s en het eten zal wel heerlijk zijn.
    Mis jullie wel,als jullie weer terug zijn kunnen we weer samen een keer voetballen.
    Ennuh ik was dat aapje echt niet die het brood pikten!
    Heel veel plezier daar nog!
    x Tijsje

• 12 Augustus 2010 - 12:59

Marie-jose:

wel een beetje eng jongens over z,n brug en bloemetjes plukken kun je daar ook wel vergeten maar wat jullie pap daar weg zit te werken ben ik wel jaloers op heerlijk nou ik ga maar weer verder aan de schoonmaak iets minder maar ja veel plezier en kijk uit naar de volgende foto,s dikke kus joske

• 12 Augustus 2010 - 13:51

Nien & Zus:

Het eten ziet er heerlijk uit. Daar kan de rijsttafel van tante Riet niet tegenop! Erg spannend die touwbrug. Je hebt toch zeker wel een goede prijs gevraagd voor die foto met de burgemeester. Ik regel hier wel de merchandising. Groet Nien & Zus. ps.: moest de groeten doen van Pluis aan Rick.

• 12 Augustus 2010 - 14:18

Monique En Aaltje:

Hoi allemaal,
    wat een schittrende foto`s,en leuke verslagen.
    En dan met de burgemeester op de foto, whats next???
    Heel veel groetjes en dat jullie nog vele mooie dingen mogen zien!

• 12 Augustus 2010 - 18:06

Cis&en Tess:

hebben jullie nog wel je waardevolle spullen want van die nep burgemeesters wonen er in best ook genoeg groete en nog veel plezier

• 13 Augustus 2010 - 19:10

Opa En Oma:

wij hebben jullie gevolgd in oostenrijk mooie foto s we l hoog op die brug groetjes

• 13 Augustus 2010 - 21:12

Jo En Auke:

wat ziet het er toch spannend uit een geweldige belevenis,maar niets voor mij,geniet er nog lekker van,en lieve groetjes van ons uit best doei

• 14 Augustus 2010 - 22:01

Bas:

hallo fam

ik zie dat jullie je goed vermaken ,dat is heel fijn geniet er maar van,ik ben vanavond naar psv geweest dat was ook weer genieten6-0 veel plezier daar nog en we zien elkaar

groet bas