Kinabantang river - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Kinabantang river - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Kinabantang river

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

19 Augustus 2010 | Maleisië, Sandakan

Terug uit de jungle!

Soms zijn er dingen die je een keer in je leven gedaan moet hebben, het maken van een safari op de Kinabantang river is er een van.
Na een nacht in Sandakan geslapen te hebben zijn we dinsdagmorgen vertrokken naar de Kinabangtangrivier. We vertrokken vanuit Uncle Tan's basiskamp richting rivier. Na een rit met de bus van 1,5 uur kwamen we aan bij een stijger vanaf waar de bootjes vertrokken. Na nog eens 1,5 uur op de boot gezeten te hebben kwamen we aan in het kamp. Onderweg naar het kamp hadden we al 2 krokodillen gezien en diverse vogels en apen. Het werd ook afgeraden om in de rivier te gaan zwemmen/douchen. Er zijn de laatste dagen krokodillen gespot van wel 5 mtr. lang.
Het water op het kamp waar we ons mee zouden kunnen wassen/douchen had dezelfde kleur als bij ons de Nesquick.
Nadat we onze spullen in de hut (matrassen op de grond met klamboe en dakje) hadden gedropt stond er een heerlijk buffet op ons te wachten. Na het eten zijn we op nachtsafari geweest in het donker op de rivier, wederom weer veel apen en vogels gezien. Na terugkomst onder de klamboe gedoken en heerlijk geslapen tot 06:00 uur in de ochtend, om 6:30 uur begon de ochtend safari dit is een van de beste tijden om de dieren te zien.
Na terugkomst heerlijk ontbijt gehad met veel wespen! In de middag zijn Fransjan en Stef wezen vissen en Rick en Saskia hebben lekker geluierd in een hangmatje. Om 17.00 uur zijn we weer vertrokken voor de avondsafari. Al deze safari's hebben we per boot gedaan. Na het avondeten (waaronder de zelf gevangen vissen) gingen we de jungle in voor een avondtrekking van ongeveer 1 uur. Als het donker is in de jungle ziet alles er toch weer anders uit, er komen dan ook hele andere beesten tevoorschijn die je overdag niet ziet. Vanochtend hadden we geluk dat er nog plek in de boot was zodat we nogmaals een ochtend safari konden doen, en we hadden heel veel geluk vandaag Oerang Oetangs gezien, Gibbons, krokodillen en een hagedis van wel 2 mtr. groot.
De andere dieren die we tijdens deze 3 dagen gezien hebben zijn: slangen, uilen, hornbills (soort kakatoe), Kingfischer (gekleurde vogel), grote spinnen, neusapen, en het blijft natuurlijk bijzonder om Oerang Oetangs in het wild te zien.
De afgelopen dagen waren GEWELDIG!!
Nu zijn we weer in Sandakan waar we een heerlijke douche hebben genomen want dat was iets wat we de afgelopen dagen niet gezien hebben (schoon water). Morgen gaan we toch nog naar het Oerang Oetang opvangcentrum in Sepilok, dit is de laatste keer waar we deze apen kunnen bewonderen.

Groetjes, Fransjan, Saskia, Rick en Stef

• 19 Augustus 2010 - 13:33

Marie-jose :

prachtig om al die dieren te zien waar ze horen en te lezen dat jullie he t fantasties hebben lfs joske xx

• 19 Augustus 2010 - 16:24

Wil Van Den Heuvel:

Hallo familie,

Het zijn hele mooie foto's. Dit moet een geweldige reis zijn.
    Ik heb lang niets laten horen vanwege drukte.
    Nieuws voor Fransjan. Klaas Wels is weg bij BV. Heeft gekozen voor assistent-trainer bij FC Oss. Sander van der Looij is nu bij BV gebleven.
    Ajax heeft in de play-offs van de CL met 1-1 gelijkgespeeld bij Dinamo Kiev en speelt volgende week woensdag de return. PSV verloor vanmiddag in blessuretijd van Novosibirsk, 1-0. De ploeg uit Siberie (reis 7 uur; tijdverschil 5 uur) is hekkensluiter in Rusland. Volgende week donderdag de terugwedstrijd in Eindhoven. Voor alle seizoenkaarthouders 5 euro entree.
    Ik probeer de komende dagen nog wat nieuws te melden inzake transfers. De transfermarkt gaat op 1 september sluiten maar de verwachting is dat er toch nog eea gaat gebeuren.
    Nog enkele fijne dagen.

Groeten,
    Wil.

• 19 Augustus 2010 - 16:28

Opa En Oma:

waren de visjes lekker wy hebben ook net vis op maar niet zelf gevangen groetjes

• 19 Augustus 2010 - 19:14

Nien & Zus:

Prachtig, prachtig, prachtig, kan ff niks anders bedenken. Wat een geweldige ervaring! XXX

• 20 Augustus 2010 - 11:00

Bas Linda En Tijs:

Mooi zeg dat jullie die beesten in het echt hebben gezien!
    We wensen jullie nog heel veel plezier daar in verweggiestan!
    Groetjes.

• 20 Augustus 2010 - 13:24

Monique En Aaltje:

Hoi allemaal,
    wat een kei mooie foto`s, geniet ervan, heel veel groetjes uit een zonnig en warm Nederland!

• 20 Augustus 2010 - 20:12

Jo En Auke:

hallo allemaal wat hebben jullie toch weer veelbeleefd als ik dit allemaal lees zullen jullie hier nog wel kunnen wennen ,ik hoop van wel veel liefs weer,

• 21 Augustus 2010 - 09:16

Wil Van Den Heuvel:

Hallo familie,

Wat zie ik Fransjan ? In de newspaper ? Ik heb nu alle foto's gezien en het is daar wonderbaarlijk mooi.
    Ik was nog vergeten te melden dat Wil Swaans de nieuwe (tijdelijke) trainer is van BV.