Sapi - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Sapi - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Sapi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

15 Augustus 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

Daar zijn we weer.
Voor degene die denkt, die Saes die lult maar wat, met z'n verhaal over de burgemeester die hebben het mooi mis. We werden er door het meisje van de receptie op gewezen dat "you are in de paper". We stonden dus de volgende dag in de Borneo Post met foto en al. Ik denk dat de burgemeester met een charme offensief bezig was, want een Chinese mederwerker van ons hotel was niet erg te spreken over de goede man. Hij sprak over corruptie en maffia. Het is ook overal hetzelfde.
De afgelopen drie dagen hebben in het teken gestaan van het relaxen. We zijn iedere dag met een speedboot naar het eiland Sapi gegaan. Hier hebben we lekker gezwommen en gesnorkeld. Voor degene die Nemo nog kwijt zijn, we hebben hem hier gevonden. Voor het eiland Sapi ligt namelijk een prachtig koraal. De meest exotische vissen hebben we gezien, de ene nog mooier dan de ander. De jongens hadden onderwatercameraatjes bij, nu maar hopen dat de foto's net zo mooi zijn als wat wij gezien hebben. We waren niet de enige die dit eiland mooi vonden, iedere dag kwamen er boten met Chinezen/Japanners die even gaan snorkelen, vlug BBQen, foto's maken en vlug weer naar het volgende eiland. Deze Chinezen/Japanners zijn al een atractie op zich, zwembroek tot onder de oksels, flippers en snorkel al aan, en dan nog heel het strand over om bij de zee te komen. Je lacht je eigen kapot.
Sas en ik lagen gisteren lekker te luieren toen we opgeschrikt werden door een grote varaan die met een sprint richting onze handdoeken kwam lopen. Het wereldrecord naar de zee rennen was in een keer verbroken, je verschiet je eigen lam. Hij denk ik ook want hij maakt rechtsomkeer om zo weer in de heuvels te verdwijnen. Vanmiddag begon de lucht een beetje donker te worden en ja hoor het begon te regenen en niet zo'n beetje ook. We moesten nog terug met de speedboot, dus je raadt het al, we waren zeik en zeiknat. De regen deed zeer in je gezicht, je kon niet rechtvooruit kijken, maar Stef was zo slim om zijn snorkel op te zetten. Het zag er niet uit, maar wel effectief, helaas geen foto kunnen maken.
Iedere dag gaan we lekker eten bij de foodstalletjes aan zee, lekker garnalen en inktvis van de BBQ. Je zit wel op een plastic tuinstoel in het TL-licht, maar het eten is heerlijk.
Morgen vliegen we richting Sandakan,
waar we Dinsdag aan een jungle-safari beginnen. Aangezien we midden in de middle of nowhere zitten, en geen stroom hebben, zullen wij ons Donderdag pas weer melden.

• 15 Augustus 2010 - 14:08

Opa En Oma:

ziet er allemaal lekker uit veel plezier in de jungle groetjes

• 15 Augustus 2010 - 19:29

Jo En Auke:

hallo jongens wat hebben jullie toch weer veelgezien geweldig geniet er nog even van want het zit er zo weer de groetjes weer,doei

• 16 Augustus 2010 - 09:06

Nien & Zus:

Wat heerlijk allemaal! We kunnen het niet vaak genoeg zeggen. Heel veel plezier in de jungle.X

• 16 Augustus 2010 - 10:46

Peter Elke:

hoi alemaal
    het ziet er weer mooi uit wat jully gezien hebben,de burgemeester wil wel op de fotto met zo n mooie mensen em zeker een blode vrouw geniet lekker en tot ziens.
    groetjes elke

• 16 Augustus 2010 - 15:23

Frances En Familie:

hey vakantiegangers,

wat een prachtige reis zijn jullie a/h maken !!
    Mooie foto's en verhalen, bijna te mooi om waar te zijn.
    Geniet er nog van, wij genieten van jullie verhalen en foto's.

Groetjes van ons 4-tjes.