Kampung Annah Rais - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Kampung Annah Rais - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Kampung Annah Rais

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

06 Augustus 2010 | Maleisië, Kuching

Hier zijn we weer, terug uit de jungle!
Gisteren morgen vertrokken naar Annah Rais. Na een busreis van 1,5 uur kwamen we aan bij de familie waar we zouden slapen. De spullen op de kamer gezet, volgens mij de kamer van de dochter des huizes veel familiefoto's en een leuk Winnie the Pooh matras. Het was net of wij van het programma van BNN waren Nu we er toch zijn op vakantie.
Meteen nadat we de spullen op de kamer gezet hadden, gingen we een jungle trekking maken. Allemaal lange broek aan voor de beestjes en water voor onderweg mee. We wilden maar 1 fles meenemen omdat de tocht nogal zwaar was werd ons geadviseerd om toch zeker wel nog een fles water mee te nemen. We hebben 3 uur door hele stijle paden gelopen en over bamboe bruggetjes waar je maar met 1 man tegelijk overheen kon. Na 3 uur klimmen en hele natte t-shirts (niet van de regen maar van het zweet) kwamen we aan bij een schitterende waterval waar we even konden afkoelen. Onze gids (die hadden we echt nodig want er waren geen wandelpaden aangegeven) heeft Bamboe Chicken voor ons gemaakt, onderweg had hij allerlei kruiden geplukt en bamboe afgekapt in de bamboe stopten hij de kruiden en kip en dit werd op een vuurtje gaar gemaakt.
Na het eten zijn we weer begonnen aan onze toch terug naar het dorp wederom 3 uur wandelen. Rick en Stef hebben geen een keer geklaagd en gevraagd of het nog ver was ze hadden zoveel energie over dat ze heel de tocht voorop hebben gelopen langs de gids (en die liep snel).
Na aankomst in het dorp hebben we heel even bij kunnen komen van het wandelen, hierna kregen we nog een rondleiding in het dorp.
De vrouw waar wij sliepen had heerlijk eten voor ons gekookt, kip, vis, een soort spinazie en boontjes en natuurlijk rijst. We waren maar met 6 personen maar we konden er wel met 12 van eten.
We werden wat later op de avond nog getrakeerd op een traditionelen dans waaraan we zelf natuurlijk ook moesten meedoen. Daarna het bed ingedoken en we hebben heerlijk geslapen. Vanochtend kregen we een ontbijt en hierna zijn we weer naar Kuching gegaan. Aangekomen in Kuching hebben we ons eigen opgefrist en zijn hierna de stad ingegaan. Met een bootje zijn we naar de andere kant van de rivier gegaan om het fort te bekijken. Onderweg kwamen we langs een school waar heel veel meisjes buiten stonden, die begonnen meteen te giechelen toen ze The Boy with the bleu shirt zagen oftewel Rick. Ze wilden allemaal op de foto met hem en zeiden dat ze hem zoooo knap vonden. Hij kreeg zelf snoep en bijna een huwelijksaanzoek (dit zou dan wel een moslimhuwelijk worden).
Morgen vetrekken we naar Bako National park en blijven hier overnachten.

Groetjes van ons!

• 06 Augustus 2010 - 11:14

Nien & Zus:

Wat een ongelooflijk mooi verhaal en wat een prachtige ervaring! Voor ons ook ontzettend fijn om alles te volgen. Het geeft ons een beetje dat fijne Aziatische gevoel terug. Hier alles ok! Soms regent het 's morgens en dan weer 's avonds. Best afwisselend. Toch is de temperatuur goed om lekker te golfen. We zijn zelfs weer aan het tennissen. Heel veel groeten van ons en een dikke kus! XXX

• 06 Augustus 2010 - 20:18

Patrick Schouten:

Nou dat ziet er allemaal erg spannend uit!

Loting EL:
    Novosibirsk - psv
    Feyenoord - AA gent
    AZ - Aktobe
    Celtic - Utrecht
    CL: Kiev - Ajax

Roda JC - Twente 0-0 (nog 20 minuten te spelen.

Groeten,

Patrick

• 07 Augustus 2010 - 20:55

Jo En Auke:

hallo het was weer een geweldige ervaring voor jullie als ik dit lees deuitslag van p.s.vwas 3-1 tot vandeweek veel liefs tanta aukeen ome jo doei

• 08 Augustus 2010 - 16:01

Laurine:

Zo wat een avontuur, dan ben ik toch maar een luxe perd, niet van een kruk af te krijgen. Geniet van de ondos en selamat jalan. En als er iets is kun je altijd nog collect call doen. Eng hoor zo'n geel slangetje en groen kikkertje, en die apen die heb ik wel eens op discovery gezien brutale knaapjes zijn het, ze zouden zo je portemonnee rippen en bij mc donalds iets bestellen.. veel plezier
    groetjes Laurine