Bako National Park - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Bako National Park - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Bako National Park

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

08 Augustus 2010 | Maleisië, Kuching

Gisterochtend zijn we met de bus vetrokken naar Bako. Na een uur in de bus te hebben gezeten kwamen we aan bij de ingang van het park, wat aan het water ligt. Hier stonden allemaal bootjes te wachten die je kon huren om je naar het park te brengen. We hadden een speedboot geregeld met nog 2 andere toeristen samen, na 20 minuten kwamen we aan.
We hadden ons aangemeld, de bagage gedropt en zijn de route gaan lopen naar de waterval. We moesten een route van 3 kilomter afleggen voordat we er zouden zijn, dit nam ongeveer 2,5 uur inbeslag. Het is niet dat wij geen conditie hebben maar de paden zijn niet zo goed begaanbaar als bij ons in het Joe Man. Aangekomen bij de waterval dacht Fransjan dat hij hier wel even op kon klimmen om wat lekker vers water te halen. Maar in plaats van water in de fles, viel hij er zelf in gevolg: handen en armen afgeschaafd, portemonee en telefoon NAT!!
Dus wij zijn vanaf nu NIET meer telefonische bereikbaar. Na even bijgekomen te zijn, zijn we weer omlaag gelopen.
Aangekomen bij het restaurant zaten de apen ons al op te wachten, en dit zijn niet de aller vriendelijkste apen. Iedereen die maar met eten of drinken langs ze durfden te lopen werden meteen aangevallen want apen lusten ook Cola en koekjes.
Later in de middag zijn we op zoek gegaan naar de neusapen, deze zijn heeel mooi. Als het eb is komen ze naar de mangrove bossen om hier te eten.
Hierna hebben we zelf wat geeten en zijn we vroeg ons bed ingedoken. Na een half uur dachten we al iets te horen en ja het begon zo hard te regenen dat buiten alles blank stond.
Vanochtend zijn we naar het restaurant gegaan om een sandwich te eten en wat te drinken. We hadden net de thee op tafel staan en de sandwich open toen werden we ineens van achteren aangevallen door een hongerige aap. Gevolg was dat sandwich weg was en de thee over de tafel en Stef zijn broek lag.
Na het ontbijt nog een mooie tocht gemaakt naar een uitkijkpunt ook deze kostte weer de nodige zweetdruppels. Maar wederom een geweldig uitzicht.
Vanmiddag zijn we weer met de boot en bus terug gegaan naar Kuching, hier blijven we nog 1 nacht, morgen gaan we naar het strand in Damai.
We gaan nu op zoek naar een nieuwe telefoon.

Groetjes,
Fransjan, Saskia, Rick en Stef

• 08 Augustus 2010 - 09:58

Nien & Zus:

Hallo lufkes, wat een avontuur! En ik had nog zo gezegd GEEN BOMMETJE!
    De foto's zijn erg mooi. Geweldig met al die beesten. Groetjes uit het Besse! XXX

• 09 Augustus 2010 - 10:30

Ineke:

"brutale aap";nou weet ik waar dat vandaan komt!
    Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen.
    Hier in Best is alles goed; het weer kan beter maar ja, je kunt niet alles hebben. Bram gaat volgende week op kikakamp en hij heeft er erg veel zin in!
    Groetjes en ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag!

• 09 Augustus 2010 - 10:49

Elke Peter:

hallo allen
    mooie verhalen mooie fottos gweldig wat jully doen veel plezier verder kom weer vrolyk en gezond naar huis