Muang Sing - Reisverslag uit Muang Sing, Laos van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Muang Sing - Reisverslag uit Muang Sing, Laos van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Muang Sing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

31 Juli 2011 | Laos, Muang Sing

Hallo allemaal,

Afgelopen Vrijdag zijn we met de lokale bus van Luang Nam Tha naar Muang Sing gegaan. De bus zat met ongeveer 25 mensen behoorlijk vol, daarnaast moesten er ook allerlei spullen mee,zoals tonnen met vis, balen met riet. Het was maar 58 kilometer, maar we moesten de bergen door dus het ging niet zo heel snel.
De omgeving is echt schitterend !!!
Na ongeveer 2 uur kwamen we in Muang Sing aan, en hebben we meteen een guesthouse gezocht. We betalen hier voor 2 kamers 120.000 KIP, dit is ongeveer 11 euro. Geen luxe maar wel schoon. Je merkt echt dat je in een NIET toeristisch gebied zit, de mensen staan je aan te gapen ofdat je van een andere planeet afkomt. Ook spreken ze bijna geen Engels, dus we zullen het met gebarentaal moeten doen. Een tip, altijd rustig blijven.
Zaterdag gingen we onze trekking doen, we werden ophaald bij een restaurantje om vervolgens een uur te moeten rijden. Daarna gingen we lopend met onze gekregen slaapzakken en tentje de bergen in. Na ongeveer 4 uur lopen kwamen we bij een waterval aan waar een simpele, maar super lekkere lunch werd klaargemaakt. Daarna gingen we weer een paar uur lopen totdat we bij een plek aankwamen dat de basis van ons kamp moest vormen. In no-time werd de grond ontdaan van takken en dergelijke en werd er een kamp gebouwd. Met stukken takken en bananenbladeren kom je een heel eind.
Daarna werden de voorbereidingen getroffen voor het avondeten, we moesten hout verzamelen om een kampvuur te maken. Nadat we een goed vuurtje, begon het te regenen, aangezien we in de regentijd zitten, is dit geen buitje van 5 minuten maar van een uur !! Na de bui hebben we wederom heerlijk ge-eten. Na het eten begon het te onweren en te bliksemen. Met de gids overlegd wat we zouden doen, maar het dichtstbijzijnde dorp was nog 4 uur lopen. We hebben toen onze tenten opgezet onder de afscherming van bananenbladeren. Wij zouden eigelijk in 2 tentjes slapen en de 3 gidsen in de open natuur. Dit vonden wij een beetje sneu dus wij met vieren in een tent en de drie gidsen in de andere tent. Ondanks dat de slaapzakken nat werden, hebben we toch redelijk kunnen slapen. Vanochtend vertelde de gids ons dat hij een beetje schrik had gehad omdat hij door de onweer niet kon horen ofdat er olifanten in aantocht waren. De jongens vonden het jammer dat ze er geen gezien hadden, maar de gids vond het maar beter zo, aangezien ze heel je kamp platlopen.
Na het ontbijt zijn we richting een Akka-dorp gelopen en hebben daar ge-eten. Al met al een fantische ervaring, het is weer iets anders als kamperen bij camping De paal.
Morgen gaan we terug richting Luang Nam Tha, om vervolgens de bus naar Oudomxai te pakken.

Heel veel groetjes van ons.

• 31 Juli 2011 - 11:20

Jan En Willeke:

120.000 KIP ?? Dat zijn 240.000 halve hanen. Hahahahaha

• 31 Juli 2011 - 13:35

Bas Linda En Tijs:

Gezellige camping hebben jullie!
    Jullie hebben in die paar dagen al echt veel meegmaakt!
    Geniet er nog van en kijk uit voor overstekende olifanten.Groetjes!

• 31 Juli 2011 - 14:58

Monique En Aaltje:

Chow sabaidee bau/Bin yang dai,
    wauw wat een avontuur, hier kan een georgainseerde reis van Arke niet tegenop!
    Kei leuk! Wel heel herkenbaar die bui, gelukkig wordt het hier deze week zomers warm!
    Mooie foto`s!
    Lahkon, Monique en Aaltje

• 31 Juli 2011 - 18:21

Opa En Oma:

toch niet liever een garnalen cocktail en een lekker bed groetjes

• 31 Juli 2011 - 20:16

Debby:

Jeetje wat hebben jullie al veel meegemaakt, heb net alles even gelezen, leuk hoor! Ben benieuwd naar 't volgende verslag, veel plezier!

• 01 Augustus 2011 - 09:54

Peter Elke:

hoi,allemaal een mooi verhaal enheel mooie fottos gweldig veel plezier met de volgende trip groetjes elke en peter

• 01 Augustus 2011 - 12:02

Ma Wassink:

wat een belevenis en wat een mooie fotos .ik kijk weer uit naar het volgende verslag . groetjes

• 01 Augustus 2011 - 16:42

Lies De Bruin:

Wat een reis heerlijk om me te reizen.
    Hartelijke groeten.