Rond Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Rond Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Rond Luang Prabang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

04 Augustus 2011 | Laos, Luang Prabang

Hallo allemaal,

Zoals jullie mischien gemerkt hebben, hadden we een klein probleempje met het plaatsen van de foto's. Dit is nu opgelost.
Gisterenmorgen zijn we eerst naar de grotten van Pak Ou geweest. We hebben de zogenaamde Boeddha-grot bezocht. Hier stonden wel duizend beeldjes van Boeddha. Deze worden door de mensen zelf meegebracht en mogen in de grot neergezet worden. Dit zou namelijk geluk brengen.
Na het eten gingen we naar de olifanten. Eerst een tochtje van een uur door de bossen, daarna mochten Rick en Stef met de olifant rijden en ermee naar de rivier om hem te wassen. Dit vonden de jongens uiteraard heel heel gaaf. S'avonds hebben we lekker geeten bij een restaurant aan de Mekong rivier. We zaten gelukkig droog want de regen kwam met bakken naar beneden. Gelukkig duurt dit niet lang zodat we daarna de avondmarkt konden bezoeken. Vanmorgen had ik om 05.00 de wekker gezet om samen met Sas naar de processie van de monnikken te kijken. Iedere dag rond 05.30 gaan de monnikken door de straten van Luang Prabang, ze krijgen dan van de inwoners rijst en fruit. Rond 10.00 zijn we met de tuktuk naar watervallen 25 kilometer buiten de stad geweest. Hier zit ook een berenopvang bij. We hadden onze zwembroeken meegenomen zodat we bij de waterval nog een duik konden nemen. Daarna zijn we terug naar de stad gegaan om een lekker broodje kip en tonijn te eten. We hebben toen het koninklijk paleis bezocht en zijn toen weer teruggewandeld naar ons hotel. Morgen gaan we Luang Prabang verlaten om de bus naar Vieng Vang te pakken.

Heel veel groetjes van ons.

• 04 Augustus 2011 - 09:41

Lies De Bruin:

Hallo allemaal,
    Dit slaat allles, kunnen jullie nog wel slapen na al die indrukken. Wat een reis.
    Hartelijke groeten.

• 04 Augustus 2011 - 10:20

Debby:

O wauw wat gaaf, die foto's met de olifanten, geweldig!!!! Wat 'n ervaring!

• 04 Augustus 2011 - 13:22

Opa En Oma:

wat een mooie actie foto s groetjes

• 04 Augustus 2011 - 13:42

Tijs:

Hoi Stef en Rick

Ik fint hut kij leuk die footoos van julli fakanti.
    Leuk op di oliefant zijn ze un beetjuh lief?
    Ik mis julli wel un beetjuh!
    Heb pluis al un paar x met opa etuh gugeven en dat fond ik kij leuk.
    Baay baay koeienvlaai........Van Tijs

• 05 Augustus 2011 - 06:19

Monique En Aaltje:

Hoi allemaal, Vet zeg die olifanten, hoog he?
    Het valt toch mee dat je goed kunt internetten ondanks dat jullie dachten dat er minder mogelijkheden zouden zijn in Laos, kei fijn!
    Zo kunnen we jullie toch goed volgen!
    Veel groetjes van ons!

• 05 Augustus 2011 - 12:25

Ma Wassink:

in een woord geweldig. wat een vacantie.ik geniet van jullie ervaringen. lieve groeten

• 06 Augustus 2011 - 09:50

Marie-jose:

mooie foto,s leuk om te zien dat jullie het naar je zin hebben lfs mj

• 07 Augustus 2011 - 20:24

Frances:

Wow, wat een prachtige reis weer! Super mooie en indrukwekkende foto's.

Liefs