Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fransjan en Saskia Saes/Velsma - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Fransjan en Saskia

02 Augustus 2011 | Laos, Luang Prabang

Sabadie,

Oftewel hallo, hier zijn we weer.
Maandagochtend zijn we met een mini-van vertrokken uit Muang Sing om vervolgens in Nam Tha de bus naar Oudomxai te pakken. Eenmaal bij het busstation van Nam Tha aangekomen, bleek er een mini-van te staan, die rechtstreeks naar Luang Prabang ging. Eigenlijk was het de bedoeling om eerst te overnachten in Oudomxai, om dan weer door te gaan naar Luang Prabang. Beter een hele lange reisdag dan 2 kortere. Zodoende kwamen we gisteravond om 20.30 in Luang Prabang aan. De reis van Nam Tha naar Luang Prabang had dus 8 1/2 uur geduurd. De weg naar Oudomxai was nog goed, maar na OudomXai had het meer weg van een Paris - Dakar rally. Wat was de weg slecht, overal kuilen en gaten. Onderweg flinke regenbuien gehad, dus je raad het al, een ongeluk op de weg kon niet uitblijven. Gelukkig wij niet, maar een tegemoet gekomen vrachtwagen met hout was gekanteld en lag midden op de weg. ( zie foto ) Gelukkig konden wij er langs af rijden en konden we onze weg vervolgen. Toen moest er gisteravond nog een slaapplaats gezocht worden. We kwamen aan bij een mooi hotel, eerst geinformeerd naar de prijs, 35 USD per kamer per nacht. Toen maar even onderhandeld over de prijs het is tenslotte laagseizoen in Laos. Uiteindelijk een prijs van 18 USD per kamer. We blijven hier 4 nachten slapen.
Vanmorgen zijn we het stadje gaan verkennen, het is een heel leuk stadje met veel restaurantjes en cafes. We hebben wat tempels bezocht en wat rondgewandeld. Morgen gaan we een olifantentocht maken en mogen de jongens de olifanten wassen en verzorgen.

Heel veel groetjes van ons.

• 02 Augustus 2011 - 15:41

Opa En Oma:

geen foto gezien hopelijk morgen wel groetjes pluis

• 02 Augustus 2011 - 15:44

Opa En Oma:

er zijn geen foto s doorgekomen groetjes

• 02 Augustus 2011 - 18:02

Marie-jose:

veheug me nu al op de foto,s van jullie op een lekkere dikke olifant veel plezier haha groetjes gerard en mj xxx

• 03 Augustus 2011 - 16:01

Opa En Oma:

nu wel leuke foto s groetjes

• 03 Augustus 2011 - 20:05

Monique En Aaltje:

Sabai di baw (hoe gaat het ermee?)
    Hier is het inmiddels ook tropisch warm met een beetje regen!
    Fijn dat jullie dat kaartje erbij hebben gezet, hebben we een beetje een idee waar jullie zijn.
    Mooooie foto`s! We zijn benieuwd naar het verhaal en de foto`s met de olifanten!